Попри режим воєнного стану дошкільна освіта на Рівненщині має бути доступною та якісною – ключовий меседж сьогоднішньої наради з керівниками органів управління освіти під головуванням першого заступника голови Рівненської обласної державної адміністрації Сергія Подоліна. Участь у зустрічі взяли працівники Управління Державної служби якості освіти у Рівненській області, Департамент освіти і науки Рівненської облдержадміністрації, керівники та органів управління освітою територіальних громад сіл, селищ та міст.
Навіть в умовах війни необхідно забезпечити якісну освіту для кожної дитини, яка проживає на Рівненщині. А для цього, передусім, мають бути створені безпечні умови. Також, у залежності від безпекової ситуації, неохідно визначити оптимальні форми забезпечення організації освітнього процесу, – наголосив Сергій Подолін.
Основні тенденції розвитку дошкілля області окреслив директор Департаменту освіти і науки Рівненської облдержадміністрації Петро Коржевський .
Під час заходу начальник Управління Служби Святослав Сидорук озвучив результати вивчення організації діяльності закладів дошкільної освіти в умовах воєнного стану.
У процесі вивчення було проаналізовано питання організації діяльності дошкільних закладів, наявності укриттів, підключення до мережі Інтернет, забезпечення комп’ютерною технікою, форми та режим роботи, комплектування груп, якість проведення занять із застосуванням дистанційних технологій тощо, – зазначив Святослав Сидорук.

Як показало вивчення, заклади працюють за різнотривалим режимом роботи: від 3-х до 12-ти годин, а кількість здобувачів дошкільної освіти в них складає від 4-х до 427-ми вихованців. Найбільше дітей у ЗДО № 3 «Сонечко» Костопільської міськради (427) та п’яти ЗДО Рівненської міської ради.
Із числа вихованців у закладах Рівненщини дошкільну освіту здобувають 560 внутрішньо переміщених дітей. Найбільше таких дітей у закладах Рівненської, Острозької та Сарненської громад.
У кожному третьому закладі області, в числі дітей, які здобувають освіту є діти з особливими освітніми потребами. У цих закладах створені інклюзивні групи та введено посади асистента вихователя.
З урахуванням безпекової ситуації освітній процес у майже 70 % закладів організований в очному або змішаному режимі.
Під час вивчення дистанційного навчання в більшості закладів спостерігалася реалізація принципу навчання через гру, мотивація дітей (а цьому сприяли власні розробки навчальних занять, застосування наочності).
Обласною військовою адміністрацією та засновниками закладів особливий акцент при організації освітнього процесу робиться на забезпечення безпечних умов. Так, укриттями забезпечено понад 70 % дошкільних закладів області.
До мережі Інтернет підключено 88 % закладів дошкільної освіти. При цьому в чотирьох територіальних громадах усі заклади мають швидкість підключення більше 100 Мб/с.
Окрім того, у ході вивчення зверталася увага на застосування комп’ютерної техніки в освітньому процесі. При цьому середній показник кількості комп’ютерів на один заклад складає 1,7. Найкраща забезпеченість у закладах Рівненської та Вараської громад.
За підсумками наради визначено основні пріоритети та шляхи покращення якості освіти в умовах воєнного стану.
