Субвенція на соціально-економічний розвиток громади

За сприяння народного депутата України Віктора М’ялика, до бюджету  Рафалівської селищної ради  надійшли кошти на проведення  робіт з будівництва та ремонту водопроводу по вулицях Гайдара,  Горького та Гагаріна у смт Рафалівка, на закупівлю меблів у закладі дошкільної освіти «Сонечко».

Зазначаємо, що субвенція на соціально-економічний розвиток спрямована на підтримку інфраструктури та може використовуватися на різні потреби громади.

Проте є певні умови її використання:

  • наявність проектно–кошторисної документації на певний вид робіт;
  • проведення послуг чи закупівель через ProZorro, затвердження виділеної державою суми коштів усіма рівнями рад (верховна рада, обласна рада, місцева рада)

    Спільними зусиллями, виконавши усі визначені законодавством вимоги, досягнемо мети!

Для чого і як надають субвенцію?

  • Субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій призначена для забезпечення розвитку певних територіальних громад. Гроші з держбюджету виділяються на будівництво, реконструкцію, капітальний ремонт об’єктів інфраструктури комунальної власності, здійснення екологічних та природоохоронних заходів, газифікацію, заходи з енергозбереження, закупівлю комунального транспорту тощо.
  • Проте механізм розподілу коштів субвенції тягне майже на державну таємницю. Почнімо хоча б з того, що кошти субвенції передають з державного бюджету не усім, а окремим місцевим бюджетам (окремим територіям). Однак, при цьому на визначення «окремості території» для отримання фінансування органи місцевого самоврядування легально і прозоро вплинути практично ніяк не можуть. Порядок та умови надання субвенції складені так, щоб прямо чи опосередковано дати змогу скористатися не лише окремим територіям, а й окремим особам. Йдеться про те, що пропозиції про включення до акту Кабміну проекту чи місцевого бюджету для отримання частки субвенції можуть подавати або народні депутати, або облдержадміністрації чи КМДА, а не органи місцевого самоврядування.
  • Розподіл загальної суми субвенції здійснює комісія з членів комітету ВРУ з питань бюджету (50% складу комісії) та представники Мінфіну, як головного розпорядника коштів субвенції. При цьому, чомусь оминули представництво в комісії Мінрегіону, який власне і відповідає за регіональний розвиток. До того ж, розподіл здійснюють за відсутні чітко визначених і законодавчо закріплених критеріїв «за закритими дверима» (без можливості громадськості відстежити, як розподіляли державні кошти).
  • Органи місцевого самоврядування зобов’язані брати участь у співфінансуванні проекту, який реалізуватимуть за кошти субвенції. Але обсяг співфінансування – чисто формальний (1% від обсягу такої субвенції – для бюджетів сіл, їх об’єднань, селищ, міст районного значення, 3% – для обласних і районних бюджетів), на відміну, скажімо, від проектів ДФРР, де частка співфінансування встановлена на рівні не менше 10% вартості проекту.
  • Тож, де-факто участь органів місцевого самоврядування для отримання субвенції на соціально-економічний розвиток своєї території зводиться до забезпечення собі підтримки депутата-лобіста у ВРУ або в облдержадміністрації. А потім непоодинокими є випадки, коли фірми тих же депутатів, які «вибили» під проект субвенцію, і реалізують цей проект. Можливо тому її називають «депутатською субвенцією».

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.