Постійна депутатська комісія розглянула проєкт рішення та аналіз регуляторного впливу Рафалівської селищної ради «Про встановлення ставок та пільг із сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на 2022 рік » та встановила наступне, що проєкт рішення Рафалівської селищної ради «Про встановлення ставок та пільг із сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на 2022 рік» визначає правові, економічні засади встановлення ставок та пільг із сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на 2022 рік.
- Визначення проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання
Проблема, яку необхідно розв’язати шляхом прийняття даного рішення полягає у визначенні критеріїв визначення ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на 2022 р., яке знаходиться на території Рафалівської селищної ради відповідно до п.34 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні». Даний проєкт рішення Рафалівської селищної ради регулює розміри ставок та пільг із сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на 2022р., яке знаходиться на території Рафалівської селищної ради.
Дане питання не може бути вирішене за допомогою ринкових механізмів, оскільки п. 24 ч. 1 ст. 26 та ст. 69 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» визначено, що до виключної компетенції селищної ради належить встановлення місцевих податків і зборів відповідно до Податкового кодексу України.
На виконання п. 4 Прикінцевих положень Законом України від 28.12.2014 року № 71-VIII рішенням селищної ради буде встановлено податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на 2022 рік без застосування вимог, встановлених Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».
- Визначення груп, на які проблема має найбільший вплив.
Дія регуляторного акту стосується фізичних та юридичних осіб, в тому числі нерезидентів, – платників податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.
- Визначення цілей регулювання.
Цілями прийняття селищною радою даного регуляторного акту є:
– дотримання вимог Податкового кодексу України в частині встановлення податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки;
– зміцнення ресурсної бази місцевого бюджету.
- Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення встановлених цілей:
Альтернативою запропонованому регуляторному акту може бути внесення відповідних змін до чинного законодавства.
- Механізм та заходи, що пропонуються для розв’язання проблеми.
Для розв’язання проблеми пропонується прийняти рішення селищної ради «Про встановлення ставок та пільг із сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на 2022 рік по Рафалівській селищній раді».
Реалізація запропонованого регуляторного акту буде здійснюватись шляхом наступних заходів:
– визначення бази оподаткування, пільг зі сплати податку, ставок та затвердження механізму справляння податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки;
– оприлюднення регуляторного акту згідно чинного законодавства.
– стягнення податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.
- Можливість досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта.
Прийняття зазначеного регуляторного акта надасть можливість врегулювати питання, пов’язані з визначенням встановлення фінансових зобов’язань власників об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості розташованих у смт. Рафалівка перед місцевим бюджетом та територіальною громадою.
Превагами у досягненні визначених цілей є:
- Збільшення надходжень до місцевого бюджету.
- Спрямування отриманих коштів на вирішення соціальних проблем населення та покращення інфраструктури селища.
- На даний час немає об’єктивних обставин, які б перешкоджали впровадженню та виконанню вимог цього акту органами влади, фізичними і юридичними особами, а запровадження акту не передбачає заподіяння шкоди як наслідку його дії.
- Оцінка витрат і вигод, які виникатимуть внаслідок дії регуляторного акту.
Сфера впливу | Вигоди | Витрати |
Виконавчий комітет | Надходження до місцевого бюджету податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки | Часові витрати на підготовку і прийняття рішення, його оприлюднення |
Населення | Надходження від податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки будуть надходити до бюджету селищної ради та будуть використовувати на фінансування для вирішення соціальних проблем, проектів, покращення інфраструктури селища | Даний регуляторний акт не буде поширюватись на пересічних громадян – власників квартири/квартир площею до 60 кв., житлового будинку/будинків до 120 кв.м., проте податок заплатять фізичні та юридичні особи , які мають об’єкти житлової нерухомості. |
- Обґрунтування терміну дії запропонованого регуляторного акту.
Термін дії запропонованого регуляторного акту встановлено на 1 рік. Він може змінитись лише у випадках внесення змін до Податкового кодексу України або ж відміни ст. 266 цього кодексу.
- Показники результативності регуляторного акту.
Відстеження результативності дії зазначеного регуляторного акту передбачається за наступними критеріями:
– кількість платників податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки;
– сума надходжень до місцевого бюджету від сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки;
– рівень поінформованості платників податку з основними положеннями регуляторного акту.
- Визначення заходів за допомогою яких буде здійснюватись відстеження ефективності регуляторного акту.
- Збір інформації щодо кількості платників податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.
- Аналіз та відстеження динаміки кількості платників податку та площ житлової та нежитлової нерухомості, яка оподатковується.
- Аналіз та відстеження динаміки суми надходження до місцевого бюджету.
- Терміни проведення відстеження результативності регуляторного акту.
Базове відстеження результативності дії регуляторного акту буде здійснюватись до набрання ним чинності у ІV кватралі 2021 року.
Повторне відстеження буде здійснювати через 1 рік після набрання ним чинності.
Періодичні відстеження результативності будуть здійснюватись через кожні три роки, починаючи з моменту закінчення проведення заходів з повторного відстеження.
Відстеження ефективності прийнятого рішення визначеними вище показниками буде здійснено шляхом проведення відповідного статистичного аналізу з моменту його запровадження.
Голова комісії Любов МОРОЗ