Експертний висновок постійної депутатської комісії з питань планування фінансів, бюджету, соціально-економічного розвитку, інвестиційної політики, податків,  комунальної власності та енергозбереження щодо розгляду проектів регуляторних актів до проекту рішення Рафалівської селищної ради «Про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку на 2022 рік»

Розробник регуляторного акта –  Рафалівська селищна рада Володимирецького району Рівненської області

  1. Регуляторний акт – проєкт рішення Рафалівської селищної ради «Про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку на 2022 рік по Рафалівській селищній раді» відповідає принципам державної регуляторної політики, встановленим статтею 4 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».
  2. Регуляторний акт – проєкт рішення Рафалівської селищної ради «Про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку на 2022 рік по Рафалівській селищній раді» відповідає вимогам статті 8 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» щодо підготовки аналізу регуляторного впливу:

Цим регуляторним актом – проєктом рішення Рафалівської селищної ради «Про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку на 2022 рік» запропоновано встановлення на законних підставах розмір ставок земельного податку за земельні ділянки , які розташовані в межах території Рафалівської селищної ради у відповідності до Податкового кодексу України, та пільг із сплати земельного податку  відповідно до статті 284 Податкового кодексу України.

Проблема є дуже важливою, тому що від розміру ставок земельного податку за земельні ділянки залежать надходження до місцевого бюджету, ефективне використання земельних ділянок , а також спрощення процедури нарахування земельного податку. Рішення щодо плати за землю , прийняте у 2020 році відповідно до законодавства діє до кінця бюджетного року, з 01 січня 2022 року у разі не прийняття регуляторного акта згідно вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності на підвідомчій території будуть діяти мінімальні ставки,  визначені Податковим кодексом України .

Очікуваними результатами прийняття запропонованого регуляторного акта є:

 

Сфера впливу регуляторного акта

Очікувані вигоди Очікувані витрати
 

 

Орган місцевого самоврядування

 

1. Чітке встановлення ставок земельного податку на території селищної територіальної громади;

2. Забезпечення надходжень до селищного бюджету;

3. Врахування змін у чинному законодавстві у сфері земельних відносин та оподаткування

Реалізація проекту не потребує додаткових витрат з місцевого бюджету.

Процедура розробки регуляторного акта передбачає лише витрати, пов’язані з підготуванням даного регуляторного акта.

 

 

 

Суб’єкти  господарювання

1.  Забезпечення прозорості та відкритості при взаємовідносинах між селищною радою та суб’єктами господарської діяльності;

2. Врахування змін у чинному законодавстві у сфері земельних відносин та оподаткування

 

 

Витрати, пов’язані зі сплатою земельного податку.

 

 

 

Населення

 

 

1.     Задоволення потреб територіальної громади селищної ради  за рахунок збільшення надходжень до бюджету.

2.     Встановлення пільг із сплати земельного податку

 

 

Витрати, пов’язані зі сплатою земельного податку.

 Метою цього регуляторного акта є:

  • дотримання вимог Податкового кодексу України стосовно встановлення ставок земельного податку та пільг із сплати податку;
  • збільшення дохідної частини місцевого бюджету за рахунок відповідних надходжень;
  • створення на території селищної ради більш сприятливих і рівних умов для діяльності суб’єктів господарювання, диференціація ставки податку на землю в залежності від напрямків господарського використання земельних ділянок.

Альтернативними способами досягнення визначених цілей є:

  • залишення існуючої ситуації без змін – від такої альтернативи необхідно відмовитись, тому що рішення про встановлення плати за землю має бути скасовано, як таке, що не пройшло регуляторну процедуру. Альтернативу відхилено у зв’язку з тим, що вона не вирішує проблему.

Таким чином, спосіб досягнення цілі – прийняття цього регуляторного акта, оскільки проектом рішення запропоновано встановлення розміру ставок земельного податку за земельні ділянки , розташовані на території Рафалівської селищної ради у відповідності до Податкового кодексу України, так як від розміру ставок земельного податку залежать надходження до місцевого бюджету, ефективне використання земельних ділянок, а також спрощення процедури нарахування земельного податку.

При прийнятті запропонованого регуляторного акта будуть діяти наступні механізми та заходи, що забезпечать розв’язання визначених проблем:

механізм дії запропонованого регуляторного акта,  спрямований на врегулювання питання плати за землю на території Рафалівської селищної ради  відповідно до Податкового кодексу України .

Основними цілями прийняття цього регуляторного акта є:

  • дотримання вимог Податкового кодексу України стосовно встановлення ставок земельного податку та пільг із сплати земельного податку;
  • збільшення дохідної частини місцевого бюджету за рахунок відповідних надходжень;
  • створення на території селищної ради більш сприятливих і рівних умов для діяльності суб’єктів господарювання, диференціація ставок податку на землю в залежності від напрямків господарського використання земельних ділянок.

Досягнення зазначених цілей можливе при прийнятті рішення сесії Рафалівської селищної ради  «Про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку на 2022 рік» та оприлюдненні регуляторного акта \згідно чинного законодавства.

При виникненні змін у чинному законодавстві, які можуть впливати на дію запропонованого регуляторного акта, до нього будуть вноситися відповідні коригування та зміни.

Відстеження результативності проекту рішення Рафалівської селищної ради «Про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку на 2022 рік »  здійснюватиметься шляхом аналізу статистичної інформації.

Здійснення повторного відстеження результативності регуляторного акта буде проведено не раніше ніж через рік після набрання ним чинності.       Періодичне відстеження буде проводитись 1 раз на кожні 3 роки після проведення заходів з повторного відстеження результативності регуляторного акта.

Базове відстеження результативності даного регуляторного акта буде проведено до дня набрання чинності цього акта шляхом збору пропозицій та зауважень і їх аналізу з використанням показників результативності у формі звіту.

Повторне відстеження планується провести через рік після  прийняття рішення з використаннями показників результативності у формі звіту.

  1. Узагальнений висновок.

         Враховуючи проведену експертизу, постійна комісія з питань питань планування фінансів, бюджету, соціально-економічного розвитку, інвестиційної політики, податків,  комунальної власності та   енергозбереження встановила, що регуляторний акт – проєкт рішення Рафалівської селищної ради «Про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку на 2022 рік» та аналіз його регуляторного впливу відповідає вимогам статей 4 та 8 Закону України „Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності.

 

Голова комісії                                                      Любов МОРОЗ

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *